Menu
menu

Hur jobbar jag?
Som frilans jobbar jag på plats med dig och din arbetsgrupp, eller mer självständigt. Du finns förmodligen på en reklambyrå eller marknadsavdelning. Kanske vill du att jag stöttar din ateljé när ni har som mest att göra. Eller så vill du plocka ihop precis de experter du behöver, istället för att anlita en reklambyrå.

Min expertis ligger i ord och form. Men innan jag börjar kreera behöver jag få svar på några frågor. Varför behöver du kommunicera? Vad vill du uppnå? Vem vill du attrahera och varför ska de bry sig om dig? Och vilka kanaler ska du kommunicera i? Är det en webbplats eller en film? Är det en trycksak som ska leva ett helt år, eller en Facebook-sida som ska uppdateras med spännande innehåll varje dag?

Om du redan har alla svaren, sätter jag helt enkelt igång med penna, block och dator. Oftast hjälper jag dock till med förarbetet också. Jag gör research, analyserar, spånar idéer och ger dig goda råd längs vägen. Framför allt om upplevelsen av ditt varumärke, om människorna bakom målgrupperna, och om hur du kopplar ihop varumärket med människorna, exempelvis genom sociala medier.